Visites Guiades

LA VISITA Can Cardaix és un recorregut pels diferents espais que la conformen. Can Cardaix s'ha adaptat a la visita i ofereix un recorregut per la planta baixa on es troba l'exposició permanent d'Aina Maria LLiteras, el gran hall (sala central) distr
VISITES A LA FUNDACIÓN DIMARS de 10’00 a 13’00 HORARI 10:00, 10:30, 11:00, 11:30, 12:00 grups concertados visites guiades, amb degustación Preu de la visita: 7 Euros Preu grups: 5'5 Euros Preu per grups amb degustació: 7 euros Reserves al e-mail: info@fundaciolliterascardaix.org Tel: 971829233. Fax:931001322 .LA FUNDACIÓ. Edificio, espai expositiu , fons i casa museu visitable La Fundació Aina Maria Lliteras de Can Cardaix ès un centre jove, constituit l’any 2008 gracies a la donación d’una part de l’obra de la artista artanenca L’edifici La Casa Residencia i taller La casa anomenada Can Cardaix és un dels atractius més significatiu de la visita, per diverses raons; Es la casa natal de la artista Aina Maria LLiteras que dona nom a la fundación, que natural d’artà es una de les artistes vives mes significatives i reconegudes del panorama artistic actual tant amb pintura com amb altres tecniques de les arts plastiques, a mes a mes l’any 2002 va crea un centre-escola de Potenciacio de la creativitat ,i es realitza anualment un certamen internacional de art que du el seu nom. LA VISITA A Can Cardaix es un recorregut pels diferents espais que la conformen La casa de Can Cardaix s’ha adaptat, dons, a la visita i ofereix un recorregut per la planta baixa on es troba l’exposicio permanente de Aina Maria LLiteras, el gran hall (sala central) distribuidora del reste de les estancies aixi com salas de estil art decó ,pasests distribuidors amb cadires del segle VXII, el mengador , la cuina amb una exposicio de peces de eram d’ùtilitat culinaria el pati i la cafeteria (abans antigues Paisses dels cavalls) I una petita botiga on els visitants poden comprar souvenir de caire cultural A la escala imperial trobam l’obra mestra de Lliteras de 32 metres cuadrats i que esta colocat al sotil A la plant a noble: trobam la sala de ball amb un sol de mosaic valencia molt hermos i firmat.Un altre aspecta que mereix atenció són les pintures dels segles VXII i VXIII de diferents artistes espanyols i mallorquins molt reconeguts. Al mateix pis tota una serie de sales hon s’exposan estils i peces diferentes Habitacio rosa, habitacio salomonica, sala verda, habitació isabelina, habitación alfonsina, pentinador de la senyoravia etc Retablo de siglo VXII , sillas Parteras etc.. Amb definitiva .. la vista es un pas del pasat al futur ja que es pot gaudir a traves de les diverses estancias el pas del temps sensa esta Espallat, AL tercer pis esta situat l’ estudio de l ‘artista (actualment amb reformes).